tisdag 17 september 2013

VILKEN SKILLNAD

Lillasyster sover nu självständigt hela nätter utan flaska. Vaknar hon, så vill hon somna om själv (trängde mig såklart på till en början med klappar på ryggen men så förbannad har jag aldrig sett henne). Jag är härmed fri att att sova om nätterna, inte det lättaste har det visat sig. Ändå känner jag mig piggare och känner att det börjat en ny tid. Kan hon bli människa, kan även jag. 

Håret var jag och fixade till frissan idag, samtidigt fick jag bara sitta några timmar. Från och med söndag har jag klämt in 30 minuter motion varje dag och det måste väl gå att hitta tid för det. 30 minuter ! Visst låter det lovande? Risken att förändringarna inte varar särskilt länge finns, därför skryta lite, skaffa publik (ni) så är skammen stor om (när) ursäkterna börjar hagla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar