onsdag 11 september 2013

NU!

Efter en långhelg i Vasa kände jag mig någorlunda utvilad. Träffa vänner, tala med likasinnade, att först bli ompysslad hos mamma, sen hos pappa. Ah. Tack vare hjälpsamma föräldrar fick jag göra annat än bara mata, vakta, leka. Ett utvilat huvud leder givetvis till att dimman lyfter, tankeverksamhet förekommer och jag fick en aning perspektiv. Jag ändrar nu på rutiner i vardagen, vi kan även kalla det att ställa till det för lillasyster. Lillasyster sover nu en gång om dagen istället för två, SAMTIDIGT som storasyster. Förra natten var lillasysters första utan mjölkflaska, det gick bättre än förväntat även om sömnsaldot blev ynka 3t. NU gäller det, slut på mjölksörplandet, ingen återvändo. Snart blir det människa av henne också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar