torsdag 14 november 2013

SMÅBARNSLIV

I väntan på grön gubbe talade jag med en ungersk mamma som hade samma ålderskillnad mellan sina döttrar. Hon menade att det första året är tungt med sen blir det szuper! Och visst är det så.

Jag känner att det äntligen lättat lite. Systrarna leker med varandra på ett sätt så att jag inte längre behöver övervaka varje minut (hyss blir det förstås, smällar man får ta). Lillasyster sover bättre nu, går att resonera med i en viss mån, äter det vi andra gör och vill inte under någrasomhelst omständigheter bli matad och ska inte ha någon mosad gegga mer. Det börjar ta sig, det börjar finnas mer utrymme för mig, jag börjar växa fram igen bakom skuggorna av en mammaroll som svalde mig där för en stund.

 Här är de, i båt-parken. 
Storasyster vågar inte, lillasyster hjälper; 
klättrar snabbt upp och puttar ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar